Counter

dinsdag 28 juni 2011

Mannenshampoo en splinters in je billen

Als je het mij vraagt, zijn er twee soorten vakantiegangers. Aan de ene kant heb je de mensen die het lekker simpel houden, aan de andere kant de mensen die het liefst in een luxe hotel met zwembad zitten. Ik hoor bij die eerste groep.
Kamperen heb ik altijd al leuk gevonden. Als klein meisje hielp ik al mee met de tent op zetten, boodschappen doen en het vuur aansteken. Tegenwoordig ben ik iets minder enthousiast, maar de simpelheid spreekt me nog steeds aan. Niets is beter dan twee weken lang je nergens druk om te maken. Je staat op als de zon op komt, gaat slapen wanneer het donker begint te worden. Je eet elke dag een simpele maaltijd, bereid op je eigen barbeque. Je gebruikt je broertjes shampoo, niemand die er over zeurt dat je ineens sterk naar Axe ruikt. Geen gedoe, gewoon lekker simpel.

Natuurlijk brengt kamperen ook zo zijn ongemakken. Als ieder ander houd ik niet van te zachte luchtbedden, douchehokjes waar iedereen je doorheen kan zien en picknicktafels waarvan je splinters in je billen krijgt. Maar dat alles is snel weer vergeten als je 's avonds omhoog kijkt en een geweldige sterrenhemel ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten